Adventskalender

Her er årets adventskalender til ungene. Da vi kjøpte fliser til badet fikk vi med en stor palle, og det er denne pallen som nå henger på veggen vår som et juletre. Den største DIY stjernen henger nå på toppen av treet.

adventskalender

Gaveposene har jeg sydd. Tallene er malt på med tekstilmaling, slik at de tåler å bli vasket om de skulle bli klissete av små barnehender med sjokolade på… Juletreet ble kuttet ut med stikksag, pusset og malt med 1 strøk med drivved interiørbeis.

adventskalender1

De observange har kansje lagt merke til at mangen av posene fremdeles er tomme. De små gavene er kjøpt inn, og jeg må sette meg ned i kveld å få pakket de inn (litt i seineste laget). Dagens gave rakk jeg heldigvis å pakke inn i tide. I tillegg til en liten gave ligger det et sangkort i posene. Jeg har kjøpt SingSang utgaven med julesanger, denne inneholder 24 sangkort med julesanger, så nå skal vi synge julesanger hver eneste dag frem til jul.

adventskalender2

Vi forsøker så godt vi kan å lage litt julestemning her hjemme, selv om vi er midt i renovering av huset. Kjøkkenet er nå i orden, men før vi kan legge nytt gulv på kjøkkenet/i stuen må vi male taket i stuen. Den store peisen holder også på å få seg en makeover.

tre4

Etiketter: ,